چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟

چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟

چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟

 

 

خیلی از دانشجویان برای داشتن یک رزومه مناسب، پایان نامه خود را به کتاب تبدیل می‌کنند. همچنین دانشجویان مقطع دکتری و افرادی قصد دارند جذب هیئت علمی شوند می‌توانند از مزایای تبدیل پایان نامه به کتاب استفاده کنند. در این مطلب از سری مطالب سایت موسسه شهنای قصد داریم به شما بگوییم چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟

 

قدم اول ویراستاری پایان نامه است. باید هر کجا از کلمه پایان نامه، پژوهش، تحقیق و … استفاده شده واژه کتاب جایگزین شود. پس از آن نوبت به انتخاب قطع کتاب می‌رسد که عموماً قطع رقعی یا وزیری انتخاب می‌شود.

 

دیگر لازم است به فکر طراحی جلد برای کتاب باشید. با توجه به سلیقه و محتوای کتاب، طراحی جلد کتاب توسط گرافیست و طراح جلد تهیه می‌شود. طراحی جلد کتاب شامل مواردی مانند روی جلد، عطف کتاب و پشت جلد خواهد بود.

 

پس از مرحله نوبت به مرحله اخذ مجوز از سازمان‌های ذی‌ربط می‌رسد که سلسله مراتب و زمان خاص خودش را دارد. در ادامه به معرفی این مراحل می‌پردازیم.

 

  • مرحله اول:

  • دریافت شابک

شابک یک کد بین‌المللی 13 رقمی است که 3 رقم اول آن مربوط به پیشوند است و با شماره 978 شروع می‌شود. سپس یک شماره 3 رقمی که نشان‌دهنده موقعیت جغرافیایی، زبانی و کشور انتشار کتاب بوده و 4 رقم بعدی مشخصات ناشر است. 2 رقم بعدی کد شابک مربوط به شناسه عنوان کتاب و تک رقم آخر آن رقم کنترل و یا مجوز کتاب است که با فرمول خاصی محاسبه می‌شود.

 

  • اخذ مجوز فیپا

” فهرست نویسی پیش از چاپ ” یا به اختصار ” فیبا ” همان مشخصاتی است که در صفحه اول کتاب به چاپ می‌رسد. با اخذ فیبا اطلاعات کتاب برابر با معیارها و استانداردهای بینالمللی، قبل از چاپ کتاب ثبت می‌شود.

 

  • اخذ مجوز چاپ

در این مرحله سه نسخه از کتاب را چاپ کرده و باید به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برای بررسی ارسال کرد. این مرحله نیز زمان خاص خودش را نیاز دارد و بسته به موضوع کتاب متفاوت است.

 

دیگر وقت چاپ پایان نامه در قالب کتاب است. بسته به تعداد مورد نظر چاپ افست(بالای 1000) و یا چاپ دیجیتال(زیر 1000) انتخاب می‌شود. پس از چاپ کتاب صحافی شده و به دست شما می‌رسد.

 

لازم به ذکر است شما مخاطب گرامی برای یافتن پاسخ سوالات خود می‌توانید با موسسه فرهنگی و هنری شهنای تماس بگیرید.

 

موسسه شهنای

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.