نکات مهم طراحی کاور موسیقی

نکات مهم طراحی کاور موسیقی

نکات مهم طراحی کاور موسیقی

 

 

طراحی کاور چه برای تک‌آهنگ باشد چه آلبوم موسیقی باید نکاتی را در طراحی آن در نظر گرفت. در ادامه می‌خواهیم به این نکات بپردازیم.

 

یکی از نکات مهم رنگ‌بندی در طراحی کاور است. بعضی رنگ‌ها خصوصا در فضای مجازی جذابیت خاصی دارند که می‌تواند توجه مخاطب را جلب کند. پس از انتخاب رنگ‌بندی اصلی، باید برای نوشته‌های روی کاور رنگی را انتخاب کنید که با رنگ‌بندی کلی کاور هارمونی داشته باشد. به این نکته توجه داشته باشید برای رنگ نوشته‌های روی کاور رنگ‌های مشکی و سفید بسیار پرطرفدار هستند.

 

 

اگر برای پس‌زمینه عکس خود تصویری در نظر دارید، باید با موسیقی شما و اسم اثر ارتباط داشته باشد. نمی‌توانید اسم اثر خود را دریا بگذارید و عکسی از جنگل برای پس‌زمینه خود انتخاب کنید. حتی باید میمیک صورت شما در عکس کاور هم با دیگر عناصر هماهنگ باشد. نمی‌توان در عکس کاور اثری که غمگین است بخندید!

 

هیچ‌وقت نباید خلاقیت در طراحی کاور را کاهش داد همان‌طور که نباید فراموش کرد سادگی در طراحی هم جالب است و زیبایی خاص خودش را دارد. در انتخاب فونت نوشتار هم هر دو ویژگی یعنی خلاقیت و سادگی بسته به سلیقه و نیاز باید در نظر گرفته شود. نکته دیگر که عموما طراحان عزیز از آن اطلاع دارند این است که کاور تک‌آهنگ مربع طراحی می‌شود

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.