نکات مهم پخش سراسری آهنگ

نکات مهم پخش سراسری آهنگ

نکات مهم پخش سراسری آهنگ

 

 

فرقی ندارد اثر شما آلبوم موسیقی باشد، موسیقی بی‌کلام یا موسیقی باکلام و یا هر نوع دیگری. شما برای انتشار آن نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و درست دارید نکات زیادی برای موفقیت در پخش سراسری آهنگ وجود دارد که در ادامه به عناوین مهم آن می‌پردازیم.

 

در ابتدا باید بدانید پخش موزیک یک کار تخصصی است. شما به یک مدیر پخش نیاز دارید که باید در این حوزه از تجربه کافی و روابط زیادی برخوردار باشد. روابط در این مورد بسیار مهم است و گستردگی روابط مدیر پخش آهنگ بسیار مهم است. مدیر پخش باید توان برنامه‌ریزی داشته باشد و شما پس از بیان انتظارات خود بهتر است به او اعتماد کنید.

 

باید زمان مناسب را پیدا کنید. منظور از زمان مناسب صرفا اینکه اول هفته باشد یا آخر هفته نیست بلکه باید به محتوای اثر هم توجه کرد. اگر شما ترانه‌ای را اجرا کرده اید و مثلا در آن از برف و باران گفته شده است را نباید در تیر و مرداد منتشر کرد!

 

به کامینگ سون توجه کنید. چند روز پیش از انتشار اصلی می‌توانید در رسانه‌ای مثل اینستاگرام یا صفحات شخصی خودتان در شبکه‌های مجازی به مخاطب خود اطلاع دهید که به زودی اثری از شما منتشر می‌شود و در این صورت می‌توانید حال و هوای جامعه آماری خود را درک کنید و پیش از انتشار، حدس بزنید که چه آینده‌ای در انتظار اثر شما است.

 

 

پیش از پخش به فکر تولید محتوا باشید. ساخت تیزر موسیقی اولویت اول شما باشد اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید یا نمی‌خواهید تیزر بسازید، از یک اکولایزر موسیقی خوب بهره ببرید. ویدیویی را پیدا کنید که اگر موسیقی شما روی آن قرار بگیرد به اثر کمک می‌کند که این مورد را باید با مدیریت مدیر پخش سراسری موسیقی انجام دهید.

 

برای انتشار سعی کنید اول به سراغ سایت‌ها بروید. در جست‌و‌جو در گوکل باید اثر شما در دسترس باشد. بهتر است سایت‌های مرجع پخش موسیقی را در لیست خود قرار دهید چرا که برخی سایت‌ها خودشان به اثر شما رجوع می‌کنند و آن را منتشر می‌کنند. همکاری با سایت‌های معتبر پخش موزیک در آینده به سود شما خواهد بود.

 

 

به چگونگی دسترسی مخاطب به تلگرام و اینستاگرام زیاد توجه نکنید و وارد پروسه پخش سراسری شوید. هر رسانه‌ای با هر تعداد مخاطب می‌تواند برای شما مخاطب داشته باشد. اصلا مفهموم پخش سراسری آهنگ همین است که یک مخاطب به هر جا سرک بکشید اثر شما را ببیند. باز هم یادآور می‌شوم مدیر پخش سراسری آهنگ در موفقیت شما بسیار تاثیرگذار است. ربات‌های تلگرام را فراموش نکنید و از آن مهم‌تر اپلیکیشن‌های موسیقی هستند که حتما باید آثار شما در آن باشد تا رفته رفته در هر اپلیکیشن موسیقی آرشیو شما در دسترس باشد.

 

در مورد پخش سراسری آهنگ نکات دیگری نیز وجود دارد که از حوصله این نوشتار خارج است. شما برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان و مدیران پخش سراسری موسیقی که با موسسه فرهنگی و هنری شهنای همکاری می‌کنند در تماس باشید. همچنین درباره پخش سراسری در پلتفرم‌های بین‌المللی نیز مطلبی نوشته شده است که با مراجعه به بخش جست‌و‌جو در سایت می‌توانید این مطلب را با عنوان نکات مهم پخش سراسری بین‌المللی آن را مطالعه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.