پروداکشن موسیقی چه مواردی دارد؟

پروداکشن موسیقی چه مواردی دارد؟

پروداکشن موسیقی چه مواردی دارد؟

 

اگر بخواهیم موارد و مراحل پروداکشن موسیقی را بنویسیم ابتدا باید بدانیم پروداکشن موسیقی چیست؟ پروداکشن موسیقی یا موزیک پروداکشن در یک تعریف ساده و کلی یعنی از شروع تا پایان ساخت یک قطعه. از ترانه تا میکس و مسترینگ و پخش اثر مراحل پروداکشن موسیقی هستند. در ادامه به توضیح این مرحله‌ها می‌پردازیم.

 

 

ترانه و ملودی

 

در این مرحله سه احتمال وجود دارد. یا ترانه‌سرا ترانه‌ای را به آهنگساز می‌دهد یا آهنگساز یک ملودی که قبلا ساخته را به ترانه‌سرا می‌سپارد تا روی آن ترانه نوشته شود و یا ترانه و ملودی هم‌زمان با هم خلق می‌شوند. دیده شده اثری حدودا سی درصد تنظیم شده و بر اساس ریتم آن ملودی و ترانه ساخته شده است اما چندان معمول نیست.

 

تمرین و تنظیم

 

پس از انتخاب ترانه و ملودی دو فعالیت موازی با هم انجام شدنی است. یکی اینکه خواننده تمرینات خود روی ترانه و ملودی را شروع کند و دیگری اینکه تنظیم کننده وارد کار شود و پروژه را پیش ببرد. موسسه شهنای در منو بلاگ خود توضیحاتی با عناوین مختلف درباره اهمیت این مرحله برای مخاطب خود آماده کرده است.

 

ضبط ساز زنده

 

پس از پیشرفت تنظیم، وقت آن می‌رسد که اگر کار به ساز زنده نیاز داشته باشد، نوازنده یا نوازنده‌ها به استودیو دعوت شده و کار ضبط ساز انجام می‌شود. در این مرحله کیفیت ضبط صدای ساز بسیار مهم است و کار را در مراحل بعد آسان‌تر می‌کند.

 

میکس و مسترینگ

خواندن  موسیقی پاپ چیست؟

 

در نهایت به مرحله میکس و مسترینگ می‌رسیم که یکی از حساس‌ترین مراحل تولید یک اثر موسیقایی است. جایی که ممکن است با انتخاب فرد اشتباه برای این وظیفه، زحمت همه عوامل از بین برود. این مرحله با کیفیت صوتی اثر ارتباط مستقیم دارد.

 

 

در نهایت…

 

برخی میکس و مسترینگ را پایان پروداکشن موسیقی می‌دانند اما فراموش نکنید عکاسی و طراحی کاور، ساخت تیزر یا اکولایزر برای پخش، ساخت موزیک ویدیو، اخذ مجوز آهنگ و برنامه ریزی برای پخش سراسری نیز مراحلی است که باید انجام شود. موسسه شهنای از صفر تا صد تمام مراحل انجام شده را تا کنون برای خیلی از هنرمندان سرشناس و جویای نام انجام داده و شما نیز می‌توانید برای همکاری در هر کدام از این حوزه‌ها با این موسسه موسیقایی در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.