مراحل اخذ مجوز آلبوم موسیقی چگونه است؟

مراحل اخذ مجوز آلبوم موسیقی چگونه است؟

مراحل اخذ مجوز آلبوم موسیقی چگونه است

 

 

باید گفت که شخص حقیقی نمی‌تواند برای اخذ مجوز آلبوم موسیقی اقدام کند و یک موسسه فرهنگی و هنری که در حوزه موسیقی فعالیت کند به عنوان شخص حقوقی از جانب فرد، درخواست می‌دهد و وارد پروسه اخد مجوز آلبوم موسیقی می‌شود.

 

در ابتدا ترانه‌ها یا اشعار برای دریافت مجوز ارسال می‌شود  تا مورد ارزیابی قرار گیرند. این را بدانید برای دریافت مجوز نه تنها به واگذاری از سوی شاعر یا ترانه‌سرا بلکه به نام، نام خانوادگی و مشخصات عوامل دیگر نیز نیاز دارید. اگر آثار شما نیاز به اصلاح نیاز نداشته باشد مجوز این بخش تایید می‌شود. لازم به ذکر است کارشناسان موسسه فرهنگی و هنری شهنای در خصوص قوانین و حساسیت‌های موجود که ترانه یا شعر را با اصلاحیه مواجه می‌کنند اطلاع کامل دارند و شما با استفاده از امکان مشاوره با کارشناسان موسسه شهنای می‌توانید از چند و چون مسائل آگاه شوید.

 

 

در مرحله بعد به نسخه نهایی تمامی آثار نیاز است تا شورای مربوطه آنها را بررسی و به این مرحله رسیدگی کنند. گفتنی است صلاحیت فردی هنرمندان حاضر در آلبوم نیز نیاز به تایید دارد. سپس نوبت به مجوز کاور یا همان جلد آلبوم می‌رسد. این مرحله که قبل از ثبت در کتابخانه ملی نیز متر و معیارهای خاص خودش را دارد که عکاسان و طراحان موسسه شهنای از آن آگاهی دارند و در انجام عکاسی و طراحی جلد آلبوم از قوانین پیروی کرده و مسیر شما برای تایید کاور هموار می‌کنند.

 

خواندن  پروداکشن موسیقی چه مواردی دارد؟

در پایان مجوز آلبوم شما توسط موسسه فرهنگی اخذ می‌شود و شما می‌توانید برای انتشار آن آماده شوید. به یاد داشته باشید موسسه فرهنگی و هنری شهنای می‌تواند تمام مراحل تولید، مجوز و انتشار آلبوم شما را انجام دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.