اهمیت پخش سراسری موزیک

اهمیت پخش سراسری موزیک

اهمیت پخش سراسری موزیک

 

 

در این مطلب که توسط تیم تحریریه و مشاورین هنری موسسه فرهنگی و هنری شهنای تدوین شده است با نکات ریز و درشت پخش سراسری موزیک آشنا می‌شوید. خیلی از افراد بابت ارائه قسمت‌هایی از محتوای این متن از شما دستمزد می‌گیرند اما موسسه فرهنگی و هنری شهنای رسالت خود می‌داند تا هر چه در توان دارد را به کار گیرد تا به بهتر شدن فضای موسیقی کشور کمک کرده و هنرمندان بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را نظیر همین موضوع جاری به راحتی جمع‌آوری کنند. در ادامه به اهمیت پخش سراسری موزیک در فضای داخل کشور می‌پردازیم و اگر علاقه ای به اهمیت پخش در پلتفرم های بین المللی دارید می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

 

 

و اما مرحله آخر. پخش تک آهنگ یا انتشار آلبوم در فضای مجازی. مرحله‌ای که همیشه برای هنرمندان با هیجان و استرس همراه بوده است. تصور کنید با صرف کردن هزینه مالی نسبتا بالا و چند ماه وقت گذاشتن برای انتخاب تیم تولید، انتخاب و تمرین و تهیه یک یا چند قطعه و پس از اخذ مجوز موسیقی به لحظات نفس‌گیر انتشار رسیده‌اید. و ناگهان همه تصورات شما خراب می‌شود. با اینکه هزینه زیادی برای پخش سراسری موزیک انجام داده‌اید، بازخوردها نزدیک به پیش‌بینی‌های شما هم نبود. در آن دقایق آنچنان دلسرد می‌شوید که فراموش می‌کنید هنر شما چقدر ارزشمند است و می‌خواهید همان ابتدا از حوزه موسیقی خداحافظی کنید و این بدترین انتخاب است. انتشار اثر فقط به پول ربط ندارد. نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و کم اشتباه دارد و به مسائل بسیار زیادی باید دقت کرد.

خواندن  چرا باید مجوز موسیقی بگیریم؟

 

در قدم اول چیزی که مهم است مدیریت و حراست از منابع مالی است که موسسه شهنای این مورد را اولین وظیفه خود در مرحله پخش سراسری موزیک می‌داند. بسته به هزینه شما، در بسترهای مختلف نظیر سایت‌های پخش موزیک، سایت‌های خبری تخصصی موسیقی و خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و پیام‌رسانی نظیر تلگرام اثر شما به گوش مخاطب می‌رسد. در اینجا باید خاطرنشان کرد که بهتر است  اثر شما در وب‌سایت شخصیتان هم منتشر شود. پیشنهاد می‌کنیم پس از پایان مطالعه این متن به صفحه اهمیت داشتن وب‌سایت برای هنرمندان بروید و از محتوای آن بهره ببرید.

 

برخی هنرمندان در مشاوره با ما می پرسند چرا باید موزیک را در گوگل پخش کنیم ؟ بیایید درست‌تر این سوال را بررسی کنیم. شما در این مرحله درواقع اثر خود را در سایت‌های مربوطه منتشر کرده‌اید که با سرچ کردن نام شما و اسم اثر می‌توان به مقصود رسید. شما باید در گوگل در دسترس باشید و یادتان باشد این نکته در برندیگ شما بسیار تاثیر دارد. اطمینان داشته باشید لینک‌های معتبر در گوگل روزی به کار شما می‌آید. مثلا برای دریافت گوگل نالج به آن نیاز داید.

 

 

آیا پخش موزیک در سایت‌ها برای موفقیت اثر کفایت می‌کند؟ یقین داشته باشید که این‌گونه نیست. شما باید در پلتفرمی نظیر اینستاگرام که از ویژگی هشتگ و اکسپلور برخوردار است استفاده کنید و مخاطب را مطلع سازید که اثر شما منتشر شده. این را بدانید اگر به دنبال شنیده شدن هستید، هر جا که گوش شنوایی وجود دارد را محیط فعالیت خود بدانید. اگر می‌خواهید خودی نشان بدهید و به شهرت برسید با موسسه فرهنگی و هنری شهنای در ارتباط باشید.

خواندن  چگونه مجوز عکاسی کنسرت بگیریم؟
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.